La Intervia

El portal d'informació de l'Eixample

Comunicat de suport al Setmanari Directa i La Burxa

Comunicat de suport al Setmanari Directa i La Burxa
Vidres trencats de la redacció de la Directa per l'actuació dels Mossos d'Esquadra / @La_Directa
maig 28
15:52 2014

El Consell Redactor de LA INTERVIA vol manifestar el rebuig a l’atac perpetrat pels agents dels Mossos d’Esquadra contra el Setmanari Directa i el periòdic de comunicació popular La Burxa. La nit del passat 26 de maig de 2014 la Brigada Mòbil va atacar intencionadament el local de La Directa i les periodistes que hi havia, el mateix dia que deixaven La Burxa sense espai de redacció amb el desallotjament del CSA Can Vies.

Com a mitjà lliure i independent ens solidaritzem amb les companyes periodistes i col·laboradores ferides i amenaçades per la violència exercida per la policia aprofitant els enfrontaments posteriors al desallotjament de Can Vies. Denunciem també l’actuació d’uns polítics que defensen els interessos privats per damunt dels comuns i per la pèrdua del centre social, una fàbrica de somnis que havia estat en peu durant disset anys al servei del poble i construint poder popular.

Les companyes del Setmanari Directa i La Burxa han exercit i exerceixen una gran tasca d’investigació periodística denunciant l’arbitrarietat i la corrupció de les institucions públiques, els cossos policials i els poders econòmics. L’amenaça i intimidació a l’exercici periodístic és una mostra de l’autoritarisme i la impotència d’unes classes dominants que veuen amenaçats els seus privilegis. Des de LA INTERVIA defensem la necessitat d’uns mitjans independents i de contrapoder i condemnem totes les coaccions i agressions amb què pretenen silenciar-los.